Thursday, June 14, 2012

Iskandar Regional Development Authority

31hb JANUARI 2012 - gua memulakan internshipr gua kat sini.. mula2 wa ingat wa masuk kat Finance Department sebab wa kan dak Finance, sekali dia campak aku kat Social Development, memang terbaik lah bagi aku yang suka sangat bersosial (takde kaitan pun sebenarnya).

20 minggu aku tercampak kat IRDA ni, fuhh macam2 ragam manusia aku jumpa kat office ni.. standard lah kan bila 95% pekerja kat sini Malays, so what can we expect right.. 

1st day internship serius macam lahanat sebab takde kerja nak dibuat, kerja aku mengadap TL kat phone takpun tido kat toilet.. nak tunggu sampai kul 530pm tu memang azab lah.. macam nak tunggu kena hukuman pancung.. puiii..

Awkward gak lah sebab pestime aku kerja kat office kan, sampai2 je tengok semorang busy kat table masing2 dengan laptop masing2, takde sape yang borak2 pun.. azab weyh, aku ni dah lah jenis yang sukakan hiburan dan kebisingan tahap maksima..

seminggu je aku diam kat office, dah dapat geng2 kat office ni memang jahanam lah aku.. ekekekke..


 My 1st event with IRDA : KEPAK @ PERSADA JB


pic kat atas ni sebenarnya aku dipaksa join,
datang saje je nak jenjalan, tehn jumpa HOD aku terus dia paksa aku jaga booth IRDA.


Site visit ke Oil & Gas Station @ Tanjung Langsat..


site visit tu agenda nak kaburi mata2 orang lain kat opis je, 
sebenarnya g Tanjung Langsat ni sebab nak pergi makan seafood n celebrate besday HOD aku..
Tu pic aku dengan KAK MARIAM, mulut dia sumpah macam bianatang, tapi dia ni baik hati.. Love u kak Marry..



UTMost @ UTM Skudai

ni pic aku ngan salah sorang dak internship kat IRDA ni (Sallehuddin)
Dia ni dari UiTM Sri Iskandar, pemalu tahap dewa 19, 
kat opis kita orang gealr dia as TOK SALIM sebab bapak dia ketua kampung.



March & April Besday Celebration @ Social Dev Dept

Ni surprise busday party tuk baby2 (BABY TUA) , kekekeek.. yang lahir on april n march.
kat pic tu yang paling kiri KAK SUHAILY (SVP), EN HISHAM (HOD) &  EN SAKMA (AVP)
gua salah sorang yang terlibat tuk surprise besday ni.
tak memasal kena marah ngan boss sebab masuk lambat.. (WA G BELI KEK LAH WEYH)




Kak Long wa kat Opis (JAJA)

dia ni mula2 memang kerek, tapi sumpah baik gila n tak kedekut..
sayang kak long.


Kak Ngah (ATIKAH) wa n future husband dia JIJI

Dia ni geng muor sebenarnya,
sebab tu wa senang sekepala ngan dia..
cayunk kak ngah.. mui mui mui





ni antara geng2 internship wa,
semua stock2 masuk air nya otak..

gonna miss all of u.. 
:D



so esok 15 JUNE 2012
Last day wa internship kat sini..
sedih ada, suka pun ada
keliru bai..
tapi wa banyak bersyukur sebab wa banyak belajar 
benda baru kat sini


"TQ ISKANDAR MALAYSIA!!!!!!"


No comments:

Post a Comment