Thursday, December 15, 2011

semuanya hanya pinjaman sementara..

betul lah yang semua oranga katakan, apa yang kita ada kat dunia ni hanya lah pinjaman sementara... tiada apa yang kekal selain Dia yang Maha Esa..

seorang rakan aku ada mengatakan bahawa setiap pertemuan yang bahagia hanya kekal selam 7 minggu... if kita dapat mengharungi nya, Insha Allah hubungan tu akan berkekalan hingga ke akhir usia,,,

dulu aku tak percaya pada kata2 kawan aku tu sampai lah ianya berlaku kepada aku.. dulu aku ada sebuah keluarga kecil di segamat ni... boleh di katakan kan bahawa kesemua kami amat akhrab sehingga berkongsi segala suka dan duka...

tapi aku khayal dengan kebahagiaan tu tanpa sedari yang aku semakin menghampiri 7 minggu itu.. selepas 7 minggu tu, hubungn kesemua kami muali retak dan goyah.. yaaa, i admit it was my fault... i love them more than i love my own biological family...

i spend time with them more than the time i spend with my family... i always try to be the best to make all of them happy, but at the end what i get is only HURT...

sekarang semua tu hanya tinggal kenangan.. ku sangka kan panas sampai ke petang, tapi rupa-rupanya hujan di tengah hari... semua nya sudah berakhir sekarang ni...

mungkin ini semua takdir dan aku pasrah dengan semua yang berlaku.. aku anggap benda ni sebagai dugaan dari Dia tuk uji aku.. aku redha..

sekarang aku dalam usaha tok melupakan semua tu walaupun aku tau ianya mustahil.. aku cuma mampu mendoakan dan melihat kebahgiaan mereka dari jauh... biarlah aku yang terluka, tapi dapat melihat senyuman kebahgiaan mereka dari jauh pun dah cukup buat aku gembira...

so, beringat lah yang semua yang ada pada kita sekarang hanya lah sementara.. :)

No comments:

Post a Comment